JP´s

JP´s bar & Restaurang
Köpenhamns v.7 Malmö
     Besök: Tisdag 18.00
Platser: Ca 50
Uteservering: Nej
             Öppettider: Mån-Tor 16-23
  Fre 16-00, Lör 14-00, Sön 14-22.30
Prisklass: Huvudrätt 99-198:-
 
Vi kommer in från ett riktig ruskigt regnväder. Möts av ett antikt inrett mysigt ställe. Hänger gamla tavlor, urklockor, ljusstakar på de ljusgula tegelväggarna, ingen direkt tanke bakom det hela men det blir ändå coolt och passar in på just denna bar & restaurang. Där sitter 2-3 sällskap och dricker sina öl och käkar hamburgare. Vi väljer att sätta oss i den stora baren med höga barstolar, plats förca 10. Törstiga, så varsin corona (56:-) blev vår törstsläckare. En trevlig ung kille ger oss menyerna som är ihoprullade och jag får känslan av att öppna en gammal skattkarta.
Priserna är lägre än genomsnittet och genast slår mig tanken, är maten verkligen bra?
Jag beställer in Entrecote(mr) m. pepparsås och pommes (135:-). Förväntningarna är rätt låga. Min vännina tar lammytterfilén (139:-).
 
Uppläget går i samma stil som inredningen. Antik. med en salladsbädd med tomat och rödlök. Wookade grönsaker, två varma kvisttomater, såsen under och köttet på. Pommes apare.
Smaken är god. Pepparsåsen är inte hemmlagad men en god smak och jag beställer in extra sås. Köttet däremot, FANTASTISKT stekt och god smak. Frasigt bra friterade pommes. Så för det priset lever jag gärna med köpt sås och antik sallad.
 
En mysig välbesökt kvarterskrog. Även kända för att man kommer hit och tar en bir och en burgare innan "di blåe" spelar...
 

Kommentera inlägget här :